dilluns, 18 de maig del 2020

ACTIVITATS nenes i nens de 5è setmana del 18 de maig

Com bé sabeu, cada cop hi ha més evidències que el canvi climàtic és un problema que afecta a tot el món. 


La cançó “No ens desdibuixeu” és una composició d’“El Petit Taller de Cançons” per al CdA Pau Casals. El missatge és clar, tots som els encarregats de preservar un món sostenible. Ara mateix hi ha moltes coses de tons grisos perquè tot està molt brut i volem que tornin els colors...Encara hi som a temps!

Us deixo aquesta cançó tan maca i també la lletra perquè la pugueu aprendre i practicar. Canteu molt!!







Desprès de treballar tant, us deixo una percussió corporal per passar una bona estona, endavant!!! 

CICLE INICIAL setmana del 18 de maig

Aquesta setmana us proposem dues cançons ben diferents per ballar: la moderna "I like to move it" i la popular "Bugui bugui" per als més petits. Escolteu les dues i balleu la que més us agradi!!!





Us recordeu que fa poc us vam enviar uns vídeos de percussió corporal? Aquesta setmana us proposem aprendre dos ritmes de bateria amb percussió corporal. La bateria  és un conjunt d’instruments musicals de percussió utilitzats per moltes agrupacions musicals. Consta d’un conjunt de tambors i també dels imprescindibles  plats . Al músic que toca la bateria se l’anomena bateria o baterista.




Ara sí!!!! Aquí teniu el vídeo per fer ritmes de bateria  amb  el cos (n’hi ha 2): percussió corporal. 




dilluns, 11 de maig del 2020

CICLE MITJÀ setmana del 18 de maig

Aquesta setmana treballarem la discriminació auditiva dels instruments de percussió.  Mireu el video, escolteu a veure si sou capaços d'endivinar quin és l'instrument que sona. 




Com bé sabeu, cada cop hi ha més evidències que el canvi climàtic és un problema que afecta a tot el món. 

La cançó “No ens desdibuixeu” és una composició d’“El Petit Taller de Cançons” per al CdA Pau Casals. El missatge és clar, tots som els encarregats de preservar un món sostenible. Explica que hi ha moltes coses de tons grisos perquè tot està molt brut i volem que tornin els colors...Encara hi som a temps!

Us deixo aquesta cançó tan maca i també la lletra perquè la pugueu aprendre i practicar. Canteu molt!!






FlAUTA: per les nenes i els nens de 4T 

La setmana passada us vaig posar uns exercicis per practicar el "la" i el "si" a la flauta, ara és moment de posar-ho en practica i tocar aquesta polca tan maca. 





CICLE SUPERIOR setmana del 11 de maig


Aquesta setmana treballarem molts instruments, repassarem el seu nom, la seva família i recordarem com sona cadascun d’ells. Primer mira i escolta el següent vídeo i intenta endevinar quin es l’instrument que està sonant.
Ves omplint el següent full i mentre mires i escoltes el vídeo, posa el nom a sota de cada instrument i el número segons l’ordre en el que sona. Quants seràs capaç d’endevinar?

                                 

                                                   ENTRA I MIRA EL VIDEO!

He endevinat?_________________
'

Ara que ja has escoltat tots els instruments i has posat el seu nom, classifica’ls per famílies.


Ara que ja has escoltat tots els instruments i has posat el seu nom, classifica’ls per famílies. 



Com ja sabeu, portar el ritme i moure el cos es molt important i més aquest dies que estem més parats, us deixo una percussió corporal que us farà moure molt el cos. Només necessiteu dos llapis o  dos colors, o algun objecte amb el que pugueu picar sense fer malbé res, una llibre o llibreta, el vostre cos i ganes de moure l'esquelet!. Endavant!!   













divendres, 8 de maig del 2020

CICLE MITJÀ setmana del 11 de maig

Hola a tots i totes!! Com anem de càlcul? Recordem les figures rítmiques? i els seus valors? Aquí us deixo un repte "matemàtic-musical" per treballar aquesta setmana. 



La setmana passada us vaig deixar les instruccions per construir uns shakers, els heu fet? sonen bé? Doncs ara es hora de fer-los servir.

Per fer els ritmes ho fareu amb la mà esquerra o la dreta i a vegades les dues juntes. Fixeu-vos bé! Agafeu ben fort el shakers i a tocar!!



Com aquesta setmana esteu treballant els planetes, aquí us deixo una cançó molt maca que us explicarà més coses sobre ells. 


       

Aquí us deixo la lletra per poder llegir-la i aprendre-la. I si la podeu imprimir, pinteu els dibuixos amb color ben macos!

                      https://drive.google.com/file/d/1_KWpqNWq5eiaiTTJ_sAPkHvfHalHaz8f/view?usp=sharing




CICLE INICIAL setmana del 11 de maig


Els extraterrestres han vist que la setmana passada vam construir unes maraques i volen que toqueu aquests ritmes. Agafeu les maraques i a tocar molt!!!

Si voleu escoltar el ritme, només heu de fer clic damunt dels extraterrestre. 



Us deixem aquest peix ple de “blanques, negres, corxeres i silencis de negra”




dilluns, 4 de maig del 2020

CICLE MITJÀ setmana del 4 d'abril



Aquesta setmana treballarem: el ritme, les figures rítmiques i la oïda.
Endevina quin ritme és el que sona!




 Seràs capaç d'endevinar quin és l’instrument que sona? També sabries dir a quina família pertany cadascun?  Endavant!

                                                 Notas De Oreja Y Música, Representación 3D Aisladas Sobre Fondo ...



Repassarem la durada de les figures rítmiques decorant aquest aquestes flors de primavera.

(si fas clic damunt de la imatge s'obrirà)
  • Quantes pulsacions té la flor que està a baix del full?

  • Quantes pulsacions té la flor que està més adalt? 




                                                     FEM UN SHAKER O MARACA

Aprofitem que estem a casa per construir amb material reciclat unes super-maraques molones!

Material necessari:
  •  2 rotllos de paper de wàter o bé un rotllo de paper de cuina.  
  • 1 grapat d’arròs o llenties.
  • Material per decorar.                       

         


Els passos per fer-los són molt senzills:
1.    Tanca una de les obertures del rotllo amb una mica de celo.
2.    Omple amb un grapat d’arròs o llenties.
3.    Decora com més t’agradi! Jo he fet servir celo de diferents colors, però ho pots fer com vulguis, amb papers de colors, gomets, ceres,...,el que més t’agradi.
4.    Tanca l’altra obertura però doblegant-la amb altre direcció, tal i com veus a la foto, així quedarà una forma molt divertida.
5.    Ja tens els teus shakers o maraques llestes per tocar!! 

     

Estigues preparat i preparada perquè els farem server en una activitat pròximament!!!!




FLAUTA nens i nenes de 4t


Repassarem les notes “la” i “si” amb la flauta, ho vam estar treballant a la classe i no se’ns pot oblidar.
Abans de començar us recordo unes coses importants per poder tocar.